Wat gebeurt er als je bij Facebook een pak draagt?

Ieder bedrijf heeft zo zijn eigen dresscode. En als ze niet op schrift staan, dan zijn er wel ongeschreven regels. Het is vrij simpel. Wie zich er niet aan houdt, die valt op. Maar wat nu als je volledig tegen de ongeschreven dresscode ingaat? En je komt iedere dag volledig overdressed op het werk? Denk bijvoorbeeld aan Facebook, hét bedrijf dat bekent staat om een casual kledingstijl. Wat gebeurt er als je bij Facebook een pak draagt?

 

Nummer 8

Je kunt het je misschien niet voorstellen dat je een pak gaat dragen bij een bedrijf waar de directeur dagelijks in een T-shirt en spijkerbroek verschijnt. Nee, het klinkt onlogisch. Toch doet Matt Jacobsen (56) het al twaalf jaar. Hij is al vanaf het begin betrokken bij het bedrijf en was de achtste medewerker die werd aangenomen. Maar vanaf het begin draagt hij pakken, stropdassen en nette schoenen. Vooral stropdassen zijn echt zijn ding, zo zegt hij zelf. Gewoon, omdat hij het mooi vindt. En wat mij betreft staat het hem fantastisch.

 

Het is dan wel opvallend dat hij zo netjes gekleed gaat bij een bedrijf dat bekend staat om de casual stijl, het past wel goed bij zijn functie. Officieel houd hij zich bezig met marktontwikkeling, maar in praktijk is hij vooral bezig met relatiebeheer. Hij heeft onder meer onderzocht hoe Instagram, dat in 2012 is gekocht door Facebook, advertenties kan plaatsen zonder dat de gebruikers hier hinder aan ondervinden. Daarvoor heeft hij veel contacten met andere bedrijven en staat bekend als een prettige man om mee samen te werken.

 

Dus een pak bij Facebook?

Maar nog even terugkomend op de vraag over wat er nu precies gebeurt als je bij Facebook een pak draagt. Dat doet Jacobsen dus iedere dag, al twaalf jaar lang. Het grappige is dat hij zo erg afwijkt van de gemiddelde medewerker, dat hij regelmatig wordt aangesproken door de beveiliging omdat ze denken dat hij een bezoeker is. En dan vragen ze om zijn bezoekerspas. Tja, Facebook is kennelijk zo groot…

Tenslotte kan hij gelukkig zijn liefde voor mode op een andere manier kwijt. Zo kocht hij in 2014 Birdwell Beach Britches, een surfkledingmerk uit Los Angeles. Daarnaast schrijft hij soms ook een voor The Hollywood Reporter. Dus ja, een liefde voor mode gaat dus ook prima als je werkt bij Facebook. Je moet je alleen af en toe verantwoorden bij de beveiliging ;-).

 

Groetjes,

Aileen

 

Bron: NYTimes

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge