Suitsupply lanceert pakkenlijn voor dames op eigen wijze

Een aantal weken geleden werd al bekend gemaakt dat Suitsupply een nieuw merk zou gaan lanceren. Dit keer geen zakelijke kleding voor heren, maar juist voor dames. De afgelopen dagen is de reclamecampagne officieel van start gegaan. En hoe dat verloopt? Tja, Suitsupply lanceert een pakkenlijn voor dames op eigen wijze. En het bereikte meteen het landelijke nieuws…

Suitsupply lanceert pakkenlijn voor dames op eigen wijze

 

Naakt, naakt en nog eens naakt

In het verleden heeft Suitsupply voor heel wat ophef gezorgd door de wijze waarop zij hun zakelijke herenkleding presenteren. Namelijk met veel naakte en topless vrouwen. Er kwamen klachten over de posters van het merk in de bushokjes en deze werden uiteindelijk verwijderd. De directeur bleef zijn schouders ophalen en zeggen dat het met een knipoog was bedoeld.

Het leek even alsof het merk het rustig aan zou gaan doen met al dat naakt, maar niets is minder waard. Suitsupply heeft voor Suistudio, de pakkenlijn voor dames, namelijk opnieuw hetzelfde gedaan. Alleen nu met naakte mannen.

 

 

Seks verkoopt?

Wat je er ook van vindt, Suitsupply is inmiddels flink gegroeid en een bekend internationaal bedrijf geworden. Ze verkopen ook mooie, zakelijke kleding voor een betaalbare prijs. Iets wat er nog niet echt was. Wat dat betreft snap ik het succes.

Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe Suistudio het gaat doen. Net zoals met de pakken van de herenlijn zijn het ook bij de dames stuk voor stuk mooie items met een luxe uitstraling. Maar zal het seksistische imago van het bedrijf ervoor zorgen dat de dames deze collectie toch maar overslaan? Of is de behoefte aan zakelijke dameskleding zo groot dat het toch een succes zal worden? Ik vind het lastig om in te schatten. Aan de ene kant vind ik de manier waarop ze hun kleding presenteren verre weg van smaakvol. Maar aan de andere kant weet ik dat er een grote groep vrouwen is die echt behoefte heeft aan dit soort kleding.

Ik ben wel heel benieuwd hoe jij hier over denkt. Zal het een succes zijn of zal hun marketingstrategie teveel sporen hebben achtergelaten?

 

Groetjes,

Aileen

3 reacties

  1. Zolang hun marketing is gericht op het objectiveren van mannen of vrouwen, gaat geen enkele cent naar Suit Supply. Die nieuwe campagne straalt 1 ding uit: ze begrijpen er helemaal niets van. Ik weet het al jarenlang te redden zonder het bedrijf, me dunkt dat ik me nog wel wat langer netjes kan kleden zonder Suit Supply.

  2. Sex sells, maar dat kan ook anders. Ik had de mannen gewoon half-ontkleed gedaan, warrig haar, net bezig met hun (Suit Supply) blouse aandoen, broek al half aan. Het is nu wel erg ”vlees”, net als ze normaliter bij de mannen campagnes doen ja. Kan het sexy, een beetje bloot en suggestief?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge