De werkkleding van een marketing specialist

Voor het artikel van vandaag heb ik Kiran geïnterviewd, een dame van 30 jaar met een liefde voor vintage kleding. Op haar blog ‘ Oriental Spice and some Chocolate ‘ deelt zij haar passie voor een modern vintage lifestyle met een “oriental” sausje. Ik ben dol op haar kledingstijl en mocht haar interviewen over haar werkkleding binnen de Insurance branche. Tijd voor een gesprek over de werkkleding van een marketing specialist.

Heb jij in jouw functie te maken met bedrijfskleding?

”Nee, ik mag zelf bepalen wat ik draag op het werk.”

 

Wat fijn dat je zelf mag kiezen wat je draagt. Heb jij voor jezelf wel bepaalde regels wanneer het gaat om werkkleding?

”Ik hou erg van prints en kleur. Met mijn huidskleur denk ik ook dat ik veel kleuren en prints prima kan hebben, ook als het gaat om kleding in een meer formele omgeving. Wat ik niet op werk draag is hele strakke kleding. Wie een beetje bekend is met retro fashion weet dat vooral de jaren ’50 geïnspireerde bodycon jurken en rokken heel nauwsluitend kunnen vallen. Prachtig, vrouwelijk en nog steeds classy, maar het past niet in elke werkomgeving. Die draag ik dus buiten werktijd. Op werk ga ik voor de middenweg wat betreft dergelijke kleding.”

Wat vind je écht niet kunnen op de werkvloer?

”Over het algemeen vind ik dat je de standaard dingen in acht moet nemen. Denk aan niet teveel decolleté voor de vrouwen en voor de heren een korte broek op werk. Maar aan de andere kant vind ik dat als het om uiterlijk gaat, het wat meer gedurfder mag zonder dat het onprofessioneel wordt. Denk aan LinkedIn en alle pakken, blazers e.d op profielfoto’s. Het is niet fout, maar wel erg standaard. Zolang je ervoor zorgt dat je een professionele uitstraling blijft hebben, zijn er denk ik weinig dingen die echt niet kunnen.”

 

Twijfel je wel eens over je kleding?

”Ik denk dat elke vrouw wel een paar items in de kast heeft waarvan ze denkt; kan net of toch net niet? Bij zulke “twijfelgevalletjes” is het beter om het gewoon niet te doen. Zeker als je bijvoorbeeld veel contact hebt met externe klanten. De eerste indruk is dan erg belangrijk. Ik ben zelf erg fleurig qua stijl. Denk aan rode lippenstift, een accessoire zoals een haarbloem in mijn haar. Ik probeer op de werkvloer wel de balans te houden zodat het niet too much wordt. ”

 

Zijn er bepaalde dingen die jij graag weer zou willen terugzien op het werk?

Het mag wat mij betreft wel wat meer classy en fleuriger op de werkvloer. Vroeger waren naadpanty’s bijvoorbeeld ook veel meer gebruikelijk onder een kokerrok, óók op de werkvloer. Tegenwoordig is dat wel anders en wordt het gezien als te chique op de werkvloer. Dat vind ik jammer. Er is niks mis met een vleugje (vintage) glamour.

Wil jij ook een meedoen met deze rubriek? Stuur een mailtje naar contact@prettybusiness.nl o.v.v. ‘De werkkleding van..’.

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge