Dickies lanceert collectie met Harley-Davidson

Het is een samenwerking die we niet zagen aankomen, maar die we ondertussen echt nodig hadden. Ik heb het over de collectie van Dickies met Harley-Davidson. Twee iconische merken die samen een werkkledinglijn neerzetten, speciaal voor motorliefhebbers – zowel voor dames als heren. In dit artikel vertel ik je er alles over.

Dickies lanceert collectie met Harley-Davidson
Foto: Dickies x Harley-Davidson

Dickies lanceert collectie met Harley Davidson

Onder de naam Born to be alive, wat een verwijzing lijkt te zijn naar de wereldwijde hit uit 1979, lanceren de twee merken een speciale collectie. Hierbij zijn de klassieke items van Dickies als uitgangspunt gebruikt. Zo is de Eisenhower-jas (zie bovenstaande foto) gecustomized met een speciaal logo op de achterkant.

Maar men heeft niet zomaar een logo op de kleding geplaatst. Dit is namelijk echte werkkleding en dus voorzien van de nodige functionaliteiten. De jas is gemaakt van warmte-isolerend materiaal, zodat je het op de motor lekker warm hebt. Door de verstelbare clips in de taille voorkom je bovendien dat de wind gemakkelijk onder de jas komt.

De broek is gemaakt van een vlek- en kreukbestendige stof en heeft extra verstevigde naden. Speciaal voor motorrijders heeft de broek een achterzak met drukknoop, zodat je tijdens het rijden je spullen niet kunt verliezen, en een extra verhoogde tailleband.

Dickies lanceert collectie met Harley-Davidson
Foto: Dickies x Harley-Davidson

Dickies x Harley-Davidson ook voor dames

De dames worden bij deze collectie niet weggezet met een zogenaamde uniseks lijn, maar hebben hun eigen pasvorm gekregen. Zij kunnen kiezen uit een tanktop, twee verschillende broeken, een blouse, een jas, twee T-shirts en een cap. Net zoals bij de heren is er bij deze collectie gekozen voor een kleurencombinatie van zwart, oranje en wit.

Dickies lanceert collectie met Harley-Davidson
Foto: Dickies x Harley-Davidson
Dickies lanceert collectie met Harley-Davidson
Foto: Dickies x Harley-Davidson

Geweldig initiatief 

Dit is een goed voorbeeld van een samenwerking die niet alleen logisch is, maar ook goed is aangepakt. Ik zie vaak projecten voorbij komen waarbij werkkledingmerken samenwerken met andere bedrijven, en dat valt vaak tegen. Soms is het niet meer dan het plaatsen van een logo op een kledingstuk, waardoor het net zo goed als merchandise verkocht kan worden.

Dickies en Harley-Davidson hebben met Born to be alive een goede combinatie gemaakt van een passende, stoere uitstraling en de functionaliteiten die je nodig hebt. Natuurlijk zal de collectie niet voor iedere motorrijder geschikt zijn, maar ze hebben een goede poging gedaan om rekening te houden met de doelgroep. Chapeau!

De kleding is te koop via harley-davidson.com, dickies.com en bij Harley-Davidson-dealers. De prijzen variëren van 35 dollar voor een tanktop tot 150 dollar voor een werkjas.

Groetjes,

Aileen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge