T-Mobile verkoopt bedrijfskleding aan consumenten

Het is de nachtmerrie van veel bedrijven: mensen die in hun bedrijfskleding lopen zonder er werkzaam te zijn. Daarom moet de kleding vaak terug worden gegeven wanneer iemand uit dienst gaat. Sommige bedrijven laten hun oude kleding zelfs vertrouwelijk vernietigen. Maar T-Mobile staat daar heel anders in. Zij zien het dragen van hun bedrijfskleding als een vorm van promotie. En daar gaan ze vrij ver in…

Magenta it is

Recent ben ik erachter gekomen dat de roze telecomaanbieder naast merchandise zelfs hun eigen bedrijfskleding verkoopt aan consumenten. Het is ongebruikelijk, maar toch sta ik er niet echt van te kijken. Het bedrijf staat immers bekend om de opvallende manier waarop ze hun merk promoten. Zo liep voormalig directeur John Legere iedere dag in magenta, de kleur waar T-Mobile bekend om staat. 

Het bedrijf gebruikt ook vaak 1 april om hun merk op ludieke wijze onder de aandacht te brengen. Zo lanceerde ze dit jaar New Magenta. In een video vertelde ze uitgebreid over hoe ze op zoek zijn gegaan naar een nieuwe tint magenta. Want volgens het bedrijf waren ze de grootste aanbieder van 5G internet en daar hoorde een nieuwe kleur bij. Ondertussen werd je als kijker gewoon in de maling genomen. Want hoe goed je ook keek naar New Magenta, het was gewoon precies zelfde kleur als ze altijd al hadden gebruikt. Wat ze ook promoten, je ziet deze kleur overal terugkomen. Of het nu gaat om de verkoop van zakelijk internet, sim-only abonnementen, televisie of een telefoon. Magenta it is.

 

Merchandise voor de T-Mobile fans

Het moge duidelijk zijn: wanneer het gaat om promotie, dan gaat T-Mobile er helemaal voor. Dat zie je ook terug in hun Gear Shop. Waar de meeste bedrijven een paar kledingstukken als merchandise verkopen, heeft T-Mobile een zeer uitgebreide collectie. Zo’n beetje ieder denkbaar casual kledingstuk heeft het bedrijf laten voorzien van een logo en ondergedompeld in de kleur magenta. 

 

T-mobile verkoopt bedrijfskleding aan consumenten

Maar daar blijft het niet bij. Voor de echte fans zijn er ook T-Mobile pennen, paperclips, portemonnees, brillen, ballonnen en zelfs golfballen te koop. En mocht je met het hele gezin graag in magenta lopen, dat kan ook. Want de webshop verkoopt naast dames en herenkleding ook kleding voor baby’s, tieners en zelfs honden. 

T-Mobile verkoopt bedrijfskleding aan consumenten

Tussen het bizar grote aanbod viel het mij meteen op dat sommige kleding verdacht veel lijkt op bedrijfskleding. T-Mobile heeft in verschillende landen winkels en de bedrijfsleiding is ook niet overal hetzelfde. Maar de kenmerkende T, of het nu groot is of klein, die komt bij de bedrijfskleding telkens terug.

Hieronder zie je de bedrijfskleding die de Nederlandse T-Mobile medewerkers dragen.

In Puerto Rico gaat men voor de grote T op de shirts.

In Michigan kiest ieder zijn eigen stijl…

Na een korte online zoektocht wordt mijn voorgevoel bevestigd: je kunt inderdaad als consument bedrijfskleding van T-Mobile in hun eigen webshop kopen. Dat heeft een medewerker bevestigd. Het enige verschil is dat de managers op een aparte pagina moeten inloggen om bedrijfskleding voor hun medewerkers te kunnen bestellen. Wat voor hen natuurlijk gratis is. Ze mogen alleen niet alles uit de webshop in de winkel dragen. Slechts een deel van de webshop is aangemerkt als bedrijfskleding. 

 

Nederlandse T-Mobile

In Nederland is er een aparte, Nederlandstalige website waar de bedrijfskleding besteld kan worden. Deze kleding wordt ook door bedrijven ontwikkeld die hier gevestigd zijn. Via deze website kun je als consument geen kleding bestellen, dat kan alleen via de internationale Gear Shop.

Ze verkopen via de Gear Shop ook kleding die erg lijkt op de Nederlandse bedrijfskleding, maar ik verwacht dat dit niet exact hetzelfde is. Het is voor T-Mobile immers financieel niet aantrekkelijk om de bedrijfskleding vanuit Nederland te laten invliegen en vervolgens via hun webshop te verkopen. Zeker niet tegen de betaalbare prijzen waarvoor zij de producten aanbieden.

Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Mocht je een T-Mobile fan zijn, dan maakt het bedrijf zich niet druk of je nu in hun merchandise of bedrijfskleding loopt. Reclame is reclame. En gelijk hebben ze.

Groetjes,

Aileen

*Dit artikel is geschreven in samenwerking met T-Mobile. Lees voor meer informatie mijn disclaimer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge