Waar de bedrijfskleding van McDonald’s vandaan komt

Je staat er waarschijnlijk niet bij stil als je een hamburger bestelt. Het is ook niet de bedoeling want het gaat niet om kleding, maar juist om die hamburger. Ik heb het over de bedrijfskleding bij McDonald’s. Maar wist je dat er wel degelijk een filosofie achter zit en dat de outfits zijn bedacht door een bekende Nederlandse ontwerpster?

Dit is waar de bedrijfskleding van McDonald’s vandaan komt

Ik heb het over Dyanne Beekman, de kortharige dame die wij als styliste regelmatig op televisie voorbij zien komen. Is het niet een programma, dan ken je haar vast van de lingerie of kledinglijn die je in de winkels kunt kopen. Weinig mensen weten dat zij met de Beekman Stafstyling Group ook bedrijfskleding ontwikkeld. Met als McDonald’s als één van de grootste klanten.

Wil je meer zien? In onderstaande video wordt de lancering van de bedrijfskleding behandeld in een uitzending van RTL Boulevard.

Bij deze collectie stond de uitstraling en comfort centraal. Zoals je hebt kunnen zien in de uitzending was het belangrijk dat de medewerkers met hun kleding laten zien dat ze trots zijn op het bedrijf waar ze voor werken. Ja, dat vind ik wel een slimme zet van de fastfoodketen. Want ze staan nu niet bepaald bekend als een bedrijf waar mensen graag voor willen werken. Teksten zoals ‘je kunt altijd nog bij de McDonald’s werken’ zijn inmiddels bekende uitspraken geworden in Nederland. Dat is natuurlijk niet zo goed voor het imago en met deze kleding doen ze een goede poging om dit te veranderen.

Maar ook aan de praktische kant is gedacht. Zo is er gekozen voor blauwtinten omdat dit bij iedereen goed staat en de ruitjes zorgen ervoor dat vlekken minder snel zichtbaar zijn. Wanneer de medewerkers naar huis gaan, dan kunnen ze de kleding ook zelf wassen. Daar is rekening mee gehouden bij de keuze van de stof.

De kleding is gemaakt voor de slankere en vollere medewerkers, namelijk vanaf maat 34 tot en met 58. Wil je nog meer weten over deze kleding en de details van dichtbij zien? Bekijk dan onderstaande video. In vier minuten vertelt Beekman alles over de collectie.

Lekker bezig

Oké, ik moet toegeven dat de collectie al een aantal jaren wordt gedragen. De eerste lancering was in 2011, maar Beekman heeft sinds die tijd niet stil gezeten. De samenwerking is duidelijk goed bevallen want begin dit jaar heeft McDonald’s ook schoenen van de ontwerpster afgenomen. De ‘business sneaker’ heeft Beekman ontworpen voor bedrijven die hun medewerkers willen laten lopen op veiligheidsschoenen die er ook nog modern uitzien. Speciaal voor McDonald’s is de schoen ook aangepast met het logo van de keten.

Ik vind zowel de kleding als de schoenen er goed uitzien. Het zijn geen opvallende items, maar degelijk en functioneel. Maar ook weer niet saai. Eigenlijk gewoon zoals ik de stijl Dyanne Beekman ken: casual, functioneel maar ook representatief.

Groetjes,

Aileen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge