Nieuwe bedrijfskleding voor McDonald’s China

Want to read in English? Click here

McDonald’s is druk bezig om te groeien op de Chinese markt. Om op te vallen tussen alle andere restaurants, heeft de fastfoodketen gekozen voor een nieuw, fris kledingpakket. In dit artikel laat ik je de verschillende outfits zien en vertel ik je er alles over.

Nieuwe bedrijfskleding voor McDonald's China
Photo: McDonald’s China /Weibo

Nieuwe bedrijfskleding voor McDonald’s China

Het nieuwe pakket bestaat in totaal uit acht kledingsets. Iedere outfit is ontwikkeld voor een specifieke functie. Zo is er voor de barista’s een zwart kledingpakket met de bekende felgele details waar McDonald’s om bekend staat. De managers dragen, zoals in veel filialen wereldwijd, een overhemd. Een leuk detail is dat de M boven de borstzak is geborduurd, waardoor het lijkt alsof deze uit de zak steekt. Ook op de das is het logo te zien, maar dan subtiel aan de onderkant.

Nieuwe bedrijfskleding voor McDonald's China
Photos: McDonald’s China /Weibo

Voor de koks in het restaurant is er een klassieke witte koksmuts en een blauwe sjaal. Door de zwarte stof valt het niet zo op, maar het shirt dat zij dragen is ook een klassieke koksbuis, gecombineerd met een pantalon in dezelfde kleur.

En dan is er nog het bekende roze damesuniform. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat dit is ontworpen voor degenen die het eten serveren aan de balie en in het restaurant. Deze outfit is een geüpdatete versie van de oude variant, die een paar jaar geleden viraal ging op de Chinese sociale media. Hoewel de meningen destijds verschilden, staat vast dat de Chinese McDonald’s hiermee veel aandacht heeft getrokken.

Nieuwe bedrijfskleding voor McDonald's China
Photos: McDonald’s China /Weibo

Ik vind de roze kleding erg leuk. Het hart op het schort in combinatie met het logo is uniek en opvallend. Ze hebben gekozen voor een bijpassend roze shirt met een strik in de hals. Het is een frisse en vrolijke verschijning.

Nieuwe bedrijfskleding voor McDonald's China
Photos: McDonald’s China /Weibo

Meer filialen en meer aandacht

Waar de meeste bedrijven de lancering van nieuwe bedrijfskleding beperken tot een persbericht met een paar gelikte foto’s, gaat McDonald’s China een stapje verder. De lancering ging gepaard met een uitgebreide fotoshoot met modetijdschrift ELLE. Daarnaast heeft het fastfoodrestaurant een actie georganiseerd op sociale media. Klanten kunnen in een aantal geselecteerde filialen gratis goodies ontvangen wanneer ze een foto op sociale media plaatsen waarop de nieuwe kleding te zien is. Wanneer ze deze foto aan een medewerker van het betreffende filiaal laten zien, krijgen ze een paar sokken, een notitieboekje of stickers.

Het klinkt misschien als iets kleins, maar dit is een geweldige marketingcampagne. McDonald’s is wereldwijd zo’n bekend merk dat zelfs andere bedrijven producten verkopen met de hamburgers of het bekende M-logo erop. Denk bijvoorbeeld aan Aliexpress, waar ze zelfs tassen verkopen die geïnspireerd zijn op de bekende papieren zakjes waarin het eten wordt meegegeven.

Een slimme actie dus van McDonald’s, dat graag wil groeien in China. En die bedrijfskleding? Die mag er zeker zijn.

Wat vinden jullie ervan?

 
Groetjes,
Aileen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge