Dit is de nieuwe bedrijfskleding van McDonald’s Nederland

De medewerkers van McDonald’s Nederland hebben afgelopen week nieuwe bedrijfskleding ontvangen. De fastfoodketen heeft niet alleen gekozen voor een nieuwe stijl, maar ook een compleet ander kleurenpallet. In dit artikel laat ik je de oude én de nieuwe kleding zien.

Oude bedrijfskleding van McDonald’s

De vorige bedrijfskleding werd in 2011 gelanceerd en bestond hoofdzakelijk uit grijze, donker- en lichtblauwe kledingstukken. De effen kleuren werden aangevuld met ruitjes en streepjes.

De stijl was een combinatie van casual sneakers en broeken, maar de bovenstukken waren redelijk formeel om te zien. Door de lichtblauwe kleur zagen de blouses en overhemden er zo netjes uit, dat je het ook zo op kantoor kon dragen. De dames hadden lintjes die als een soort kleine dasjes om de hals werden geknoopt.

Ik ben altijd al fan geweest van deze collectie. Ik vond het echt een verbetering bij het doorgaans toch wat viezige restaurant. 

Dit is de nieuwe bedrijfskleding van McDonald’s Nederland

Dit jaar heeft McDonald’s voor een compleet andere uitstraling gekozen. 

Dit is de nieuwe bedrijfskleding van McDonalds Nederland
Foto: McDonald’s Nederland

Qua kleurenpallet heeft men gekozen voor donkergroen en karamelbruin met gele details. Dit wordt gecombineerd met een donkerblauwe jeans die voorzien is van een elastische tailleband. Het personeel kan hierbij kiezen uit een regular of slimfit pasvorm.

Dit is de nieuwe bedrijfskleding van McDonalds Nederland
Foto: McDonald’s Nederland

Naast de kleding die op bovenstaande foto’s te zien is, krijgt het personeel trouwens ook een softsheljas met uitneembare voering en een hoodie. Dat is vrij uniek bij bedrijfskleding, maar wel weer passend bij de doelgroep van de fastfoodketen. De gemiddelde bezoekers komt immers zelf ook niet in pak het restaurant binnen. Het managementteam krijgt een blazer die is gemaakt van sweaterstof en een casual jurk. Het geheel wordt afgemaakt met diverse soorten petjes en caps.

Hier worden we blij van

Hoewel het er compleet anders uitziet, ben ik ook nu weer enthousiast. Ik ben vooral te spreken over de kleurencombinatie. De vorige collectie bestond uit donkerblauwe en lichtblauwe kledingstukken. Dat is netjes en representatief, maar weinig vernieuwend. Deze kleuren zie je bij heel veel bedrijven voorbij komen.

De nieuwe kleuren zorgen voor een retro uitstraling die ook goed zou passen bij de moderne barista. Verder is de collectie, voor zover ik kan beoordelen vanaf de foto’s, bescheiden. In tegenstelling tot de vorige bedrijfskleding is er gekozen voor een aantal basisitems zonder teveel gekke details, stoffen of prints. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat zowel de nieuwe als de oude kleding is gemaakt van gerecycled katoen en gerecycled polyester. Wanneer je de stof opnieuw wilt gebruiken, dan is het af te raden om verschillende materialen in één kledingstuk te verwerken. En ook dat is weer een goed detail van de collectie: voor de nieuwe kleding heeft men oude kleding gebruikt, waar onder de bedrijfskleding van de McDonalds zelf. En zo is de cirkel weer mooi rond.

Wat vinden jullie van de nieuwe bedrijfskleding?

Groetjes,

Aileen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge