Want to read in English? Click here
Greenday heeft in samenwerking met Dickies een werkkleding collectie gelanceerd. De items zijn helemaal in stijl met de cover van het album Dookie, dat de punkrockband 30 jaar geleden lanceerde. En dat ziet er toch best leuk uit. In dit artikel laat ik je kledingstukken zien en vertel ik er alles over.
Greenday lanceert collectie met Dickies
Tijdens een interview met Fashion United vertellen de heren van Greenday over de nieuwe samenwerking. “Zolang we ons kunnen herinneren zijn we al dol op Dickies, dus het is geweldig om met hen samen te werken om 30 jaar Dookie en 20 jaar American Idiot te eren.”
Troy Kerr, marketingdirecteur van Dickies, ziet de collectie als een eerbetoon. “Als werkkledingmerk dat door zovelen organisch werd overgenomen, was de samenwerking een natuurlijke match, die in lijn was met onze waarden en ons in staat stelde een collectie te ontwikkelen die zowel de band als de hardwerkende crew achter de schermen eert.”
Het is niet de eerste keer dat een werkkledingmerk een samenwerking aangaat met een band. Engelbert Strauss deed dit ook al in 2022 met Metallica. Maar Dickies heeft het wel heel anders aangepakt. Waar Engelbert Strauss werkkleding enkel bedrukte met logo’s van de band, heeft Dickies gekozen voor unieke illustraties.
De collectie is met een uniseks hoodie, T-shirt, overall en een werkjas vrij klein, maar door de opdruk wel opvallend. Qua stijl is het een combinatie tussen mode en werkkleding dat op een unieke manier is samengebracht. Ik vind het erg origineel en leuk bedacht.
De collectie is op dit moment te koop via de webshop van Greenday en vanaf 14 juni ook verkrijgbaar bij een geselecteerd aantal winkels van Urban Outfitters. Mocht je misgrijpen, dan zul je naar één van de concerten moeten gaan. Vanaf 29 juli worden de items namelijk ook verkocht als tourmerchanside.
Groetjes,
Aileen