Want to read in Dutch? Click here
Voor een nieuwe collectie zakelijke kleding is modemerk Reformation een samenwerking aangegaan met Monica Lewinsky. Maar het gaat verder dan een set met leuke kleding. De zakenvrouw wil hiermee aandacht vragen voor een belangrijk maatschappelijk thema…
Het was voor mij alweer even geleden dat ik foto’s van Lewinsky heb gezien. Ik was direct onder de indruk toen ik de beelden zag. Ze hebben deze mooie vrouw op een elegante en chique manier gefotografeerd. Je zou bijna vergeten dat het om de kleding gaat.
Reformation lanceert met Monica Lewinsky een collectie zakelijke kleding
De campagne heet ‘You’ve Got The Power’ en de krachtige uitstraling is duidelijk zichtbaar. Volgens Caris Cohan, Chief Creative Officer van Reformation, was Lewinsky ook de enige persoon met wie het merk wilde samenwerken.
“Ze is een schot in de roos voor het Ref-archetype – slim, grappig, sexy – en een wandelende belichaming van wat het betekent om je kracht te omarmen. (…) Het was vanuit creatief oogpunt ook heel spannend om met haar samen te werken aan haar eerste modecampagne. We wilden iets fris en emotioneels creëren, maar toch heel trouw aan wie ze is als vrouw.”
Met de collectie wil het kledingmerk mensen oproepen om dit jaar te gaan stemmen tijdens de presidentsverkiezingen. Lewinsky staat hier als voormalig medewerkster van het Witte Huis natuurlijk helemaal achter.
“Stemmen is altijd belangrijk, maar de inzet is dit jaar bijzonder hoog, omdat de frustratie en apathie van de kiezers een betekenisvolle invloed dreigen te hebben op de opkomst. Ik ben opgewonden en dankbaar om met Reformation samen te werken om mensen eraan te herinneren zich te registreren, hun stem te gebruiken en te stemmen!”
Wie een item wil bemachtigen, moet wel even in de buidel tasten. De prijzen variëren van 248 euro voor een jurk tot aan 898 euro voor een leren trenchcoat. De collectie is te koop via de webshop van Reformation.
Groetjes,
Aileen