Zo zorgen de mannen op Wall Street ervoor dat ze er goed uitzien

Want to read in English? Click here

De mannen die werken op Wall Street zien er vaak uit om door een ringetje te halen. De pakken passen perfect en de overhemden zijn gemaakt van de mooiste stoffen. Maar hoe weten deze heren in een wereld waarin dresscodes versoepelen zo goed wat ze wel en niet moeten dragen? Zelfs wanneer ze geen verstand hebben van kleding? In dit artikel vertel ik je hoe ze dit doen en voor welke merken zij kiezen.

Zo zorgen de mannen op Wall Street ervoor dat ze er goed uitzien
Foto: Luigi Estuye, LUCREATIVE® – Unsplash (foto ter illustratie)

Zo zorgen de mannen op Wall Street ervoor dat ze er goed uitzien

Hoe graag we ook willen geloven dat het tijdens het werk gaat om de inhoud, het uiterlijk blijft een grote rol spelen. En dat weten deze heren ook. Wat doe je wanneer je geen verstand hebt van iets terwijl het wel belangrijk is voor je baan? Juist, je huurt iemand in. In dit geval een stylist of image consultant.

Jacci Jaye, eigenaresse van het imageconsultantbureau ‘Wall Street Stylist’, ziet dat hier steeds meer vraag naar is. Dat komt volgens Jaye omdat de kledingvoorschriften de afgelopen jaren steeds meer zijn vervaagd. Daarom biedt ze eenmalig stylingadvies aan, maar ook programma’s waarin een complete kledingkast wordt geanalyseerd of persoonlijk kledingadvies tijdens het winkelen.

De heren die een dergelijk advies inhuren, zijn vaak ook bereid hier flink in te investeren. Peter Nguyen, een voormalig ontwerper, biedt persoonlijke sessies aan waar de heren 10.000 dollar voor mogen neertellen. Hierin wordt hun stijl geanalyseerd, de kledingkast uitgezocht, nieuwe kleding gekocht en een stijlgids gemaakt.

 

Investeren in kleding

Wie denkt klaar te zijn na het persoonlijke advies, komt bedrogen uit. Een imageconsultant of stylist kost geld, maar is nog weinig in vergelijking met wat er wordt uitgegeven aan de kleding zelf. Startende bankiers wordt aangeraden om te investeren in merken als Peter Millar en Charles Tyrwhitt.

Zo zorgen de mannen op Wall Street ervoor dat ze er goed uitzien
Selectie van items uit de werkkleding collectie van Peter Millar

Een eenvoudig wit en blauw gestreept overhemd uit de werkkledingcollectie van Peter Millar, een merk dat aanvankelijk gericht was op golfers, kost 275 dollar. Voor een blazer wordt 1.295 dollar gevraagd en voor een businessproof hoodie 375 dollar.

Zo zorgen de mannen op Wall Street ervoor dat ze er goed uitzien
Selectie uit collectie van Charles Tyrwhitt

Wie iets minder te besteden heeft, kan de nieuwe garderobe het beste aanschaffen bij Charles Tyrwhitt. Wanneer je een set van meerdere overhemden koopt, zijn ze nog maar een kleine 50 euro per stuk. Een compleet pak kun je er aanschaffen vanaf zo’n 400 euro en de nette broeken beginnen bij 100 euro.

 

Senior op Wall Street

Volgens Reginald Ferguson, adviseur op het gebied van herenmode, zegt het merk ook iets over je status. Zo kun je bij Charles Tyrwhitt een goede ‘startset’ maken, maar de meeste carrièretijgers stappen na verloop van tijd over op een ander merk.

Zo zorgen de mannen op Wall Street ervoor dat ze er goed uitzien
Selectie uit collectie van Kiton

Voor diegenen die partner zijn bij een bedrijf is Kiton dé plek om je werkkleding aan te schaffen. Bij dit Italiaanse merk mag je wat dieper in de buidel tasten, wat ook weer past bij het salaris in een hogere functie. Voor een linnen shirt of eenvoudige broek betaal je er zo’n 800 euro en de jasjes lopen op tot 9.000 euro.

Het moge duidelijk zijn dat niet alleen een representatieve uitstraling van belang is, het merk is dat evenmin. Ik begrijp wel dat de heren op Wall street een stylist inhuren om er goed uit te zien.

Groetjes,

Aileen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge