Eerste CBR-medewerkers ontvangen bedrijfskleding

Afgelopen jaar kreeg het CBR nogal wat kritiek vanwege de plannen om bedrijfskleding in te voeren. Mensen vonden het niet passend en het zou voor extra stress zorgen bij diegenen die examen doen. Maar het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen heeft toch doorgezet. En recent hebben de eerste medewerkers hun bedrijfskleding ontvangen.

Eerste CBR medewerkers ontvangen bedrijfskleding
Foto: CBR

Eerste CBR-medewerkers ontvangen bedrijfskleding

Begin april was het dan eindelijk zover. Het personeel dat werkzaam is op de recepties en in theoriecentra kreeg voor het eerst bedrijfskleding. Begin volgend jaar volgt de volgende groep met 800 medewerkers.

Om ervoor te zorgen dat iedereen iets kan dragen dat hij of zij prettig vindt, bestaat het kledingpakket uit 16 items. Zo kan er gekozen worden tussen onder meer blazers, blouses, polo’s en vesten. Een klankbordgroep met ruim veertig medewerkers heeft zich de afgelopen periode beziggehouden met deze nieuwe kledingstukken.

Als ik kijk naar de kleding op de foto, lijkt het CBR vast te hebben gehouden aan de ontwerpen die in juli 2023 bekend werden gemaakt. De kledingstukken zijn vrij basic, maar allen voorzien van een herkenbaar blauw logo.

Eerste CBR medewerkers ontvangen bedrijfskleding
Afbeelding: CBR aanbesteding
Eerste CBR medewerkers ontvangen bedrijfskleding
Afbeelding: CBR aanbesteding

Wat wel opvalt is het feit dat de medewerkers op de foto verschillende broeken dragen. Het is dan ook de vraag of het dragen van een broek of rok verplicht is. Wellicht mogen de medewerkers er ook voor kiezen om enkel aan de bovenkant bedrijfskleding te dragen. Het CBR heeft niets bekendgemaakt over de dresscode rondom de nieuwe kleding.

 

Bedrijfskleding professionaliseert

Het CBR wilde dat de medewerkers met de nieuwe bedrijfskleding er professioneler uit zouden zien. Ook moesten ze herkenbaarder zijn voor de bezoekers van hun centra. En als ik zo kijk naar de foto’s, dan is dat goed gelukt. En dat mag ook wel voor een bedrag van 4 miljoen euro. De kleding is eenvoudig, maar door de logo’s wel herkenbaar. En dat is precies waar het om gaat.

Wat vinden jullie van de nieuwe bedrijfskleding?

Groetjes,

Aileen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge